Ostatnia rolka Fujifilm Neopan 400 PR. Na zdjęciu z 36-letnią TLR Yashica Mat-124 G. Nie znam drugiego filmu, który by tak pracował, szczególnie w kontrastowych sytuacjach zdjęciowych w parze z drugim klasykiem, wywoływaczem D-76 (Kodak)/ID-11 (Ilford). Czekają mnie próby znalezienia zamiennika oraz testy wywoływania. Potrzebuję do szybkich zdjęć krajobrazowych filmu 400 ASA w formacie 120 właśnie do mojej Yashici. Dla mnie koniec Neopana 400, którego używałem prawie 20 lat to smutna chwila. Rozpoczynam poszukiwania, a znane mi produkty mają zbyt wysoki kontrast… EDIT a.d. […]
Wczoraj niebo zagrało prawdziwą symfonię wrażeń przez 15 minut i wszystko zniknęło. Dla takich niepowtarzalnych chwil warto podnieść wzrok i aparat. Krajobraz dynamiczny, a jakie wrażenie? Fotografie cyklu Aerial powstają stale od 2008 roku.
Street photography — fotografia uliczna — to klasyczny gatunek fotograficzny. Wywodząc się z zawodu fotoreportera przeżywa poważny kryzys w czasach publikowania gotowych zdjęć z banków w ramach powszechnego cięcia kosztów publikacji. Moim zdaniem to wielka szkoda. Tytuł tego wpisu to oczywiście żart, ale nieprzypadkowy. Poznałem niedawno fotografa pracującego na ulicy, pośród dorocznego jarmarku w jego rodzinnym mieście. Praca ta nie spełnia jednak definicji fotografii ulicznej, jest raczej powrotem do dawnych czasów fotograficznej działalności usługowej. Polega bowiem na portretowaniu spotykanych na ulicach ludzi. Zdjęcie jest do odebrania następnego dnia, czyli […]
… w pięć dni… Porobione !!! 😀 Ciemnia odcina nas od potrzebnej dawki światła. Po wyjściu można nagle zobaczyć coś pięknego…
Dolina Wisły 7—8 lipca 2012: Wisła na wysokości Otwocka Jest to plener fotografii krajobrazowej. Proponujemy niedokumentalne podejście do przyrody z poszukiwaniem i rejestracją wrażeń. Do tego zaawansowane treści na temat dokładnego pomiaru światła i ustawień aparatu. Zajęcia terenowe w grupach prowadzimy na zmianę z Michałem Jelińskim. Początek pleneru o świcie, wschód słońca w tych dniach będzie o godzinie 4:20. Kończymy fotografowanie w godzinach przedpołudniowych w zależności od warunków terenowych. Po przerwie, ok. godziny 15 odbędą się zajęcia z edycji cyfrowej (około 3 godziny). W miarę możliwości pracujemy na plikach wykonanych rano w terenie. Zbiórka w Warszawie w wyznaczonym punkcie i […]