All rights reserved 2024 © Karol Bagiński Fotografia

Blog

Stykówka 6x7 Ilford HP5+@640 ASA w Adonal 1+50, Fotografia jest prosta! Kurs 1 na 1

Fotografia analogowa w SDK

11 marca zastąpiłem prowadzącego w Dniu Fotografii organizowanym w Służewskim Domu Kultury. Dziękuję uczestniczkom Zajęć Fotografia analogowa! Po pierwszej klatce bawiły się same, a wyniki w postaci stykówki publikuję poniżej :-). Dla mnie to nowe, cenne doświadczenie. Cytat zajęć: „Może to pytanie wyda się dziwne, ale gdzie w tym aparacie jest matryca?” Humor jak widać dopisał :-D.  

Cyfrowa Edycja Obrazu Fotograficznego OOF Academy 2018

Cyfrowa edycja obrazu fotograficznego OOF Academy

[divider_flat] Rozpoczynam rekrutację na warsztaty w nowym dla mnie miejscu. Kierowane do fotografów, zróżnicowane poziomem zaawansowania. Poziom pierwszy 25 lutego już za nami, dziękuję uczestnikom! Poziom drugi w maju.  Po dziesięciu latach prowadzenia zajęć i warsztatów z tego zagadnienia oferuję nieco inne od powszechnie stosowanego podejście. Skupimy się na celu pracy edycyjnej, poznawaniu narzędzi i kontroli efektu. Porzucimy budowanie w głowie biblioteki ustawień zapamiętanych Preset. Zapraszam w imieniu swoim i Tomasza Drzewińskiego OOF Academy. Liczba miejsc w edycji ograniczona do 10. […]

PF a.d. 2018 – wszelkiej pomyślności w Nowym 2018 Roku!
Czołpino, 2015 ©Karol Bagiński
Brzoza w moich fotografiach, Impresja nr 2

Nostalgia – Andriej Tarkowski

Twórczość Andrieja Tarkowskiego to jedna z moich dawnych i szczególnych inspiracji. Bardzo polecam wszystkie filmy i fotografie tego wybitnego artysty.  

Brzoza w moich fotografiach, Czas szarości – Ols jesienny. Mazowiecki Park Krajobrazowy, jesień 2013, Linhof Super Technika V + Nikkor-W 180/f5.6 @ ILFORD FP4+, Rodinal 1+50, brzoza, brzezina

Czas szarości

Jesienne mgliste i dżdżyste dni są w naszym krajobrazie wyjątkowe. Wszystko gaśnie, uspokaja się i cichnie. Spadają kontrasty, cichną dźwięki. Kolory jesieni opadają brązami i wszystko zasypia. Każde wejście w las po bujnych miesiącach letnich jest pięknym przygotowaniem do długich nocy i nadchodzącego zimna. W obrazie fotograficznym mamy do dyspozycji znacznie mniej narzędzi. Kierujemy do odbiorcy kadr w ostrości/nieostrości, jasnościach i kontrastach, kolorach. Kształty i rytmy z tego wynikające. Wszystko to oczami odbierane przechodzi przez filtry „Bagno, brzozy, mgła, kropla, lód pod wodą widać… mrozu nie ma, czyli […]

Plener Warmia 2017, Linhof Super Technika V, Nikkor-W180/f5.6, Ilford FP4+ EI 400 @Rodinal 1+50, Cokin P green filter.

Plener Warmia 2017

Na przełomie czerwca i lipca spędziłem kilka dni w lasach północnej Polski w ramach wyjazdu Plener Warmia 2017. Natura zaoferowała nam ciszę starego lasu polaną obficie wodą w porcjach bez ograniczeń. Dziękuję wszystkim uczestniczkom i do zobaczenia! Może na kolejnym warmińskim wyjeździe? Ja tam wrócę jeszcze w tym miesiącu :-). Zostały 2 miejsca wolne.  Kontakt mailowy   ©Karol Bagiński

Ilford FP4plus oraz Ilford Multigrade FB Classic

Ilford FP4plus oraz Ilford Multigrade FB Classic

Negatyw czarno-biały ILFORD FP4plus oraz ILFORD Multigrade FB Classic – wielogradacyjny papier srebrowy to idealna para do pracy dla miłośnika klasycznej fotografii srebrowej. Negatyw ILFORD FP4+ Klasyczna emulsja srebrowa z ziarnem kubicznym, produkowana w niezmienionej (podobno) postaci od wczesnych lat ’90 XX wieku. W formacie średnim jako błona zwojowa 120, lub ciętym 4×5″ jest moim podstawowym materiałem do pracy w krajobrazie. Niedawno odkopałem pierwszą rolkę tego filmu naświetlaną w moim Nikonie 801s z roku 1994 (!!!). Jest wspaniale tonalny, doskonale reaguje […]

Puszcza Piska w kolorze

Był koniec długiego pleneru fotograficznego w czerwcu 2013 roku. Puszcza Piska i okolice jeziora Łuknajno. Sporo fotografowałem. Przyroda bujna, zmienna pogoda z letnimi burzami. Miejsce znałem z poprzednich dni i tam postanowiłem dotrzeć ostatniego poranka. Po deszczach było wyjątkowo wilgotno. Kiedy dotarłem na miejsce, mgła zaczęła opadać, a świat z każdą chwilą stawał się inny. Stałem z gotowym kadrem i kasetą załadowaną czarno-białym FP4+. Właściwie w  ostatniej chwili zobaczyłem, co się dzieje poza moim zdjęciem na niebie i jak niesamowicie zmienia się światło. Kolory świtu są wyjątkowe i bardzo […]